Direktor i glavni urednik Suvremene trgovine Srećko Sertić kazao je da su ulaganja u nove tehnologije, održivost i digitalizaciju ključna za buduću konkurentnost maloprodaje.
Taj je sektor, kako je naveo, posljednjih nekoliko godina u znaku inflacije i rastuće osjetljivosti potrošačkih cijena, što je dovelo do najvećeg pada marži trgovaca mješovitom robom u pet godina.
“Dok su se marže smanjivale, potreba za ulaganjem u tehnologiju, održivost i kadrove nastavili su rasti. U kombinaciji s rastućim kamatama, to je dovelo do novih izazova za trgovce na malo, jer moraju financirati svoja ulaganja skupljim kapitalom”, kazao je Sertić. Naveo je i kako se je ponašanje potrošača promijenilo – tako, primjerice, istraživanja pokazuju da njih 35 posto planira uštedjeti na hrani, a polarizacija skupina s višim i nižim prihodima se smanjuje.
Cijene proizvođača, povećanje plaća i rastuće kamatne stope i dalje će utjecati na trgovce mješovitom robom, naveo je Sertić napominjući kako će se tehnologija i automatizacija još ubrzati te su ulaganja u inovacije i održivost ključna.